We hebben 🍪Cookies! Meer informatie
  • Meer informatie in ons Privacy Statement

Twee
Sluit
Sluit

Vacature Brand Manager

Het Noord Nederlands Toneel en Club Guy & Roni zoeken per 1 mei 2021 een brand manager, voor 0,6 — 1 FTE.

Wie zijn we?

Wij zijn dansgezelschap Club Guy & Roni en theatergezelschap het Noord Nederlands Toneel. We zijn een interdisciplinair theaterhuis en samen vormen we NITE; Nationaal Interdisciplinair Theater Ensemble. We laten alle disciplines samenwerken en komen hierdoor tot een nieuwe theatertaal.

Tijdens de eerste coronagolf bouwden we ons digitale theater: NITE hotel. Op dit moment lanceren we het volgende innovatieve coronaproof theaterconcept: NITE Delivery. Openheid, innovatie, zorgzaamheid en professionaliteit zijn onze kernwaardes. Hiermee maken we onze ambities waar. We bouwen aan een organisatie die de kracht van diversiteit gebruikt om samen betere resultaten te halen. Een organisatie waar iedereen zich welkom en gewaardeerd voelt. Vanzelfsprekend onderschrijven wij de Code Diversiteit & Inclusie.

Onze thuisbasis is Groningen. De kernwaarden van onze stad zijn vrijheid, lef en eigenzinnigheid. Als interdisciplinair gezelschap worden we gevoed door de identiteit van de stad. In de ruimte en weidsheid van het Noorden kunnen we, gesteund door ons trouwe thuispubliek, verder werken aan ambitieus, belangwekkend en avontuurlijk theater om dat vervolgens vol trots aan de rest van het land en daarbuiten te tonen.Deze beweging is niet meer te stoppen. En jij kunt hier deelgenoot van zijn.

Wat zoeken we?

Als brand manager ben je verantwoordelijk voor de uitrol van de merkstrategie, zoals we in ons publieksplan hebben omschreven. Samen met de art director, onder leiding van het hoofd marketing en communicatie én met input vanuit ons artistieke team houd je de visuele identiteit levend, scherp en helder. Zowel intern als extern.

Je zet branding campagnes op en voert ze uit, je begeleidt video- en fotoshoots en je zorgt voor heldere teksten over wie we zijn en wat we doen voor zowel onze eigen als voor betaalde kanalen. Je bent verantwoordelijk voor de niet voorstellingsgerelateerde PR en corporate communicatie van beide gezelschappen en bewaakt en implementeert de tone of voice en de visuele identiteit. Je bent het aanspreekpunt voor onze artistieke afdeling voor de communicatie met onze internationale relaties en het maken van materiaal daar voor. Je rapporteert aan het hoofd marketing en communicatie en geeft functioneel leiding aan de content marketeer.

Het is jouw rol om samen met je marketing collega’s het verhaal van NITE (Club Guy & Roni en het Noord Nederlands Toneel) bij zoveel mogelijk mensen op innovatieve wijze in woord en beeld onder de aandacht te brengen.De afdeling marketing en communicatie van het Noord Nederlands Toneel en Club Guy & Roni werkt nauw samen met de afdeling educatie aan de uitvoering van het publieksplan. Het publieksplan beschrijft onze integrale visie op publiek, met heldere doelstellingen voor de komende vier jaar.

Het hoofd marketing en communicatie leidt de afdeling, er zijn meerdere campagneleiders, een online manager, een content manager, een insights manager en een community manager. Op de afdeling werken we project- en planmatig en sturen we op vooraf bepaalde doelstellingen. Hoe je die doelen behaalt is aan jou. Er is veel ruimte voor zelfstandigheid en inbreng van je eigen expertise. We experimenteren graag om zo tot innovatieve campagnes te komen.

We zoeken een brand manager die:

  • Houdt van theater- en dans en van het soort werk dat wij maken.
  • Een up-to-date netwerk heeft van relevante journalisten, mogelijke partners, of personen die bij kunnen dragen aan de branding van NITE.
  • Weet welke verhalen of details mensen triggeren, tot de verbeelding spreken en nieuwswaardig zijn.
  • Goed kan omgaan met veranderingen, flexibel ingesteld is én en tegelijkertijd enthousiasmerend is en mensen weet mee te krijgen.
  • Aantoonbare ervaring heeft met het opzetten, bedenken, begroten en uitrollen van campagnes.

Wat bieden wij?

  • Een werkplek in één van de mooiste theatergebouwen van Groningen of de kans om deels vanuit de randstad te werken en bijvoorbeeld één dag in de week in Groningen aanwezig te zijn.
  • Een diverse club aan leuke en betrokken collega’s met verschillende culturen en disciplines.
  • Een dienstverband voor een jaar met uitzicht op verlenging.
  • Salaris en arbeidsvoorwaarden conform de CAO Toneel en Dans.
  • Op vrijdagmiddag sluiten we de week af met Gronings Cultureel Erfgoed: de Eierbal.

“Inspirende werkplek met de meest openminded en wereldse collega’s die je je kan bedenken.” – Siri Klein Robbenhaar (1e productieleider)

Geinteresseerd?

Enthousiast na het lezen van de vacature en je herkent jezelf in het profiel? Reageer dan voor 11 april. Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Bo van Bommel: bo@nite.nl / 06 23 12 69 54. Heb je vragen over de procedure of wil je jouw motivatie en CV sturen? Dat kan naar Monique de Winter: monique@nite.nl / 06 49 43 99 99. Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Covid Note:

Tijdens deze Covid-periode werken we zoveel mogelijk thuis. Wel proberen we de sollicitatiegesprekken zoveel mogelijk live te voeren. Dat vinden we belangrijk voor zowel de kandidaat als voor ons.

Wanneer we je uitnodigen voor een gesprek dan vragen we je een covid-protocol in te vullen. Een uitgebreid inwerkprogramma is onderdeel van je inwerkperiode, zo zorgen we ervoor dat je in deze Covid-periode snel onze organisatie en alle collega’s leert kennen.

Acquisitie n.a.v. deze advertentie stellen we niet op prijs.

Geef je op voor de digitale nieuwsbrief. Iedere andere maand een update over de thema's waar we op dat moment mee bezig zijn.